VISSZA A NYITÓOLDALRA FŐOLDAL

Arrow up
Arrow down

ÜGYINTÉZÉS

elugy banner 2

adóügyek

anyakönyvi ügyek

egyéb ügyek

műszaki ügyek

pénzügy

szociális ügyek

Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés

Köszöntjük Önt Községünk elektronikus ügyintézési oldalán!

Fő célkitűzéseink között tűztük ki az Önkormányzat ügyfélbarát erősítését, így az e-ügyintézés folyamatainak folyamatos bővítését, melynek segítségével akár otthonról is, kényelmesen kezdeményezheti különböző ügyeinek intézését.

Reményeink szerint a felület segítséget nyújt majd Önnek mindennapos ügyei bonyolításában!

Az oldal lehetőséget nyújt elektronikusan kitölthető és benyújtható nyomtatványok kitöltésére az ÁNYK keretrendszer segítségével.

Azoknál az ügyeknél, amelyek nem indíthatók elektronikusan, tájékozódhat a szükséges nyomtatványokról és törvényi háttérről, valamint az ügyintézés helyéről, az ügyintézők elérhetőségéről, valamint annak pontos helyéről is.

Reméljük, hogy szolgáltatásunk használatával még egyszerűbbé válik hivatalos ügyeinek intézése!



 Elektronikusan indítható ügyek 

Elektronikus úton beküldött adóbevallást a Domaszéki Polgármesteri Hivatal csak akkor fogad be, amennyiben a benyújtó (meghatalmazottként, illetve gazdasági társaság törvényes képviselőjeként) rendelkezik érvényes meghatalmazással / bejelentkezéssel a Hivatal felé!

Amennyiben meghatalmazottként más adózó nevében szeretne adózási adatokat megtekinteni, illetve elektronikus úton nyomtatványt benyújtani, meghatalmazás benyújtása szükséges.

 BIRTOKVÉDELEM ÉS KÖZIGAZGATÁSI PER 

 Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához - K01

 Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben - P26

 ADÓÜGYEK 

 MEGHATALMAZÁS képviselet ellátására - PDF

 16HIPA - nyomtatvány

 17HIPA - nyomtatvány



Birtokvédelem és közigazgatási per

A polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (Pp.) rendelkezései értelmében a jogi képviselővel eljáró fél, a belföldi gazdálkodó szervezet, valamint a közigazgatási szerv 2016. július 1-től köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani a polgári perben a bírósággal. E jogalanyok a keresetlevelet elektronikus úton, űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás (ÁNYK) igénybevételével kötelesek benyújtani.

A közigazgatási perekben, illetve a jegyző birtokvédelmi ügyben hozott határozatának megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára szintén kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-től.

Ezekben a perekben a keresetlevelet elektronikus úton az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz kell benyújtani. Ennek lehetővé tétele érdekében minden érintett szervezetnek saját elektronikus ÁNYK űrlapot kell készítenie és közzétennie honlapján, amelyhez az OBH által adott elektronikus nyomtatvány (közigazgatási perekben a K01, birtokvédelmi perekben a P26 jelzésű) szolgál mintaként.

A fentiek szerint elkészített saját űrlapok a Kapcsolódó dokumentumok alatt érhetőek el. Kérjük, hogy a közigazgatási peres ügyekben és a birtokvédelmi határozatok megváltoztatása iránti ügyekben a csatolt űrlapokat szíveskedjenek letölteni és alkalmazni!

A Pp. 340/B. §-át a 2016. július 1. napján és az azt követően indult közigazgatási eljárás során hozott határozat bírósági felülvizsgálata iránti perekben, a Pp. 341/J. §-át a 2016. július 1. napján és az azt követően indult jegyző előtti birtokvédelmi eljárás során hozott birtokvédelmi határozat megváltoztatása iránti perekben kell alkalmazni.

Az elsőfokú közigazgatási szerv a keresetlevelet az ügy irataival együtt öt napon belül felterjeszti a másodfokú közigazgatási határozatot hozó szervhez, amely azokat – a keresetlevélben foglaltakra vonatkozó nyilatkozatával együtt – tizenöt napon belül továbbítja a bírósághoz. Ha a keresetlevél a végrehajtás felfüggesztésére irányuló kérelmet is tartalmaz, a keresetlevelet és az ügy iratait az első fokon eljáró közigazgatási szerv három napon belül terjeszti fel a másodfokon eljáró közigazgatási szervnek, amely azt nyolc napon belül továbbítja a bírósághoz (Pp. 330. § (2) bekezdés) Ha a keresetet az első fokon eljáró közigazgatási szerv ellen kell megindítani, a 330. § (2) bekezdés alkalmazása során rá a másodfokú szervre vonatkozó rendelkezések irányadóak.

Tájékoztató 2017. január 1-től a NAV-hoz is benyújtható az iparűzési adóbevallás

Az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében 2017. január 1-től már lehetőség van arra, hogy az adózók az állandó jellegű helyi iparűzési adóról szóló bevallási kötelezettségüket – meghatározott elektronikus bevallási nyomtatványon – az állami adó- és vámhatósághoz (továbbiakban: NAV) teljesítsék. Több önkormányzatot érintő adókötelezettség esetén lehetőség van a HIPA bevallások egyidejű beküldésére, mivel az Ügyfélkapun biztosított a csoportos küldés.

Helyiadó ügyben továbbra is az az önkormányzati adóhatóság jár el, amelynek önkormányzata a helyi adót bevezette. Ezért a NAV a helyi iparűzési adóról szóló bevallást (továbbiakban: HIPA bevallást) – befogadó nyugta kiadása mellett – késedelem és tartalmi vizsgálat nélkül, elektronikusan továbbítja az adóalany által megjelölt székhely, telephely(ek) szerinti önkormányzati adóhatóságnak. A NAV nem vizsgálja a benyújtási jogosultságot sem, annak céljából a beküldő adóazonosító jelét és nevét továbbítja az önkormányzatnak.

A NAV-hoz határidőben benyújtott adóbevallást az önkormányzati adóhatóságnál teljesítettnek kell tekinteni.

Az iparűzési adóból származó bevétel változatlanul a települési önkormányzat saját bevétele. Az adózónak az adót – függetlenül attól, hogy a HIPA bevallását a NAV-on keresztül nyújtotta be – az önkormányzati adóhatóság számlájára kell megfizetnie.

Az egyes önkormányzatok rendeleteiben rögzített különös szabályokról (például az adó mértékéről, az önkormányzat döntése szerinti kedvezmények, mentességek szabályairól), illetőleg az első fokon eljáró önkormányzati adóhatóság elérhetőségeiről az adott önkormányzat saját honlapján, illetőleg a Magyar Államkincstár e célra fenntartott honlapján (https://hakka.allamkincstar.gov.hu) kaphat részletesebb tájékoztatást.

Az Általános Nyomtatvány-kitöltő Keretprogramra (ÁNYK) optimalizált HIPA bevallás kitöltő programja, a kitöltési útmutató, valamint a kitöltést segítő aktív súgó a NAV honlapján érhető el: http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok.

A 2016. adóév vonatkozásában a 16HIPA jelű, a 2017. adóév vonatkozásában a 17HIPA jelű nyomtatvány alkalmazandó. A helyes kitöltésben rövid, figyelmeztető üzenetek nyújtanak segítséget.

A HIPA bevallás főlapjának fejlécén található lenyíló listából ki kell választani a székhely, telephely szerinti település önkormányzati adóhatóságát (fővárosban a fővárosi önkormányzati adóhatóságot), valamint kötelezően ki kell tölteni az adózó adóazonosító számát. Amennyiben a benyújtott bevalláson feltüntetett adóazonosító szám a NAV nyilvántartásában nem szerepel, akkor a NAV „Elutasító nyugta”-t küld az adózó elektronikus tárhelyére.

Az ÁNYK programban lehetőség van arra, hogy az adózó egy már elkészített bevallása adattartalmát átmásolja egy új bevallásba, majd az adatokat szükség szerint módosítsa. Az egyszerre több HIPA bevallást beküldő adózóknak célszerű először egy bevallást feltölteni azokkal az adatokkal, amelyeket egységesen, minden önkormányzat esetén szükséges megjeleníteni (pl: az adózó azonosításához szükséges adatok, az adó levezetéséhez szükséges vállalati szintű adatok és hozzájuk tartozó betétlapok). Így ezek másolását követően a többi nyomtatványon már csak az adott önkormányzatra vonatkozó egyedi adatok kiegészítése szükséges.

Az ügyindítás lépései:

Az elektronikus ügyitézés feltétele ügyfélkapus regisztráció!

Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti személyesen a regisztrációs szervnél (bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában), vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználói nevét és elektronikus levélcímét (e-mail cím), mivel erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.

Bővebben: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/

1.Töltse le és telepítse az ÁNYK-AbevJava általános nyomtatványkitöltő segédprogramot az NAV honlapjáról!

2.Töltse le a legfrissebb verziójú nyomtatványt Domaszék Községi Önkormányzat honlapjáról, telepítse vagy frissítse nyomtatványát a nyomtatványkitöltő program segítségével!

3.Töltse ki a nyomtatványt az ÁNYK-AbevJava általános nyomtatványkitöltővel, ellenőrizze és mentse el ("Kapcsolat az Ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre" menüpont).

4.Adja be a kitöltött, titkosított nyomtatványt (.kr kiterjesztésű file) www.magyarorszag.hu ügyintézési rendszerében. Az elektronikus ügyintézési rendszerbe való belépéshez regisztráció szükséges. A feltöltéskor a rendszer ellenőrzi a feltöltött nyomtatvány verziószámát és a kitöltés helyességét. Figyelem! A rendszer csak aktuális, ellenőrzött és hibátlan nyomtatványt fogad el!

5.A sikeres beadás után az Ügyek állapotát az ügyfélkapun ( magyarorszag.hu ), az értesítési tárhelyen letöltheti az időbélyeggel ellátott értesítési visszaigazolásokat, valamint a hivatalok átal küldött dokumentumokat.

Értesítési tárhely üzenetei:

Rendszerüzenetek ( pl: érkeztetési igazolások )  tartóstárba helyezés nélkül 30 napig érhetők el a tárhely "Beérkezett dokumentumok" mappájában.
Hivatali dokumentumok (pl: határozatok, végzések, nyugták, hiánypótlások, felszólítások, stb.) tartóstárba helyezés nélkül 30 napig kerülnek megőrzésre.

kozlony allamkincstar logo njt  

magyarorszag hu

csmkh